Advertising

In het relatief jonge en internationale vakgebied van de advertising werken veel creatieve disciplines samen om grote en kleinere merken ‘in de markt’ te zetten. Als artdirector ben je de spin in het web, de link tussen opdrachtgevers en alle ‘creatieven’. Je moet inzicht en gevoel hebben voor alle deelgebieden, met iedereen kunnen communiceren en hen aansturen, met feeling voor marketing en actuele trends in de kunsten en de maatschappij. Op die manier ontwikkel je concepten voor commerciële campagnes en werk je ze uit in beeld en woord, voor print en digitale media.



Studie Advertising
Je studie start met een brede basis in Visuele communicatie, die aanvankelijk deels parallel loopt met Grafisch ontwerpen. Je traint je daar in beeldontwikkeling, ontwerpmethodiek, typografie, ‘creative marketing’ en basisvaardigheden in de relevante software. Daarnaast krijg je lessen/opdrachten op het gebied van artdirection, copy & concepting die specifiek zijn voor je vak. De ontwerpprojecten zijn ontleend aan de praktijk, van campagnes voor Zendium of Diesel tot een grote manifestatie in een museum. Voor specialisatie, verdieping en de ontwikkeling van je profiel zijn er de minor, stage en/of internationale uitwisseling, bijvoorbeeld met een academie in Londen, New York of Sydney.

Voor meer informatie kan je de brochure aanvragen.

Filmpjes
Advertising student
Thumbnail Camera Bekijk

De filmpjes zijn rond de 6 mb.