Mode

In het vakgebied modeontwerpen is tegenwoordig, naast de exclusieve haute couture, vooral prêt à porter belangrijk: commerciële collecties voor grotere of kleinere doelgroepen van consumenten, die daarmee hun identiteit uitdragen. Modeontwerpers werken vanuit een creatieve en kritische visie op actuele ontwikkelingen in de mode en de maatschappij. Je moet trends kunnen ontdekken en inspelen op marktbehoeften. Je ontwerpt concrete kledingstukken en accessoires, of visies voor trends voor de middellange termijn.

Studie Mode
De Academie leidt je op tot een van de ‘designers achter de labels’. Je leert je creativiteit en marktinzicht inzetten om binnen de identiteit van een opdrachtgever of doelgroep trends te definiëren. Soms maakt een ontwerper zijn éigen ‘label’. Toekomstvisies en de visualisering daarvan staan centraal binnen je studie, door concrete kledingstukken te ontwerpen, conceptcollecties of forecastconcepten. Kennis van materialen en hun verwerking zijn uiteraard een belangrijk aspect in je studie, net als communicatie- en visualisatietechnieken: illustratie, fotografie en digitale media. Er zijn projectweken over bijvoorbeeld dessinontwerpen of fotostyling. Internationale ervaring kun je opdoen via stages in bijvoorbeeld Parijs, Londen, New York, Japan of China.

Voor meer informatie kan je de brochure aanvragen.

Documents

Leerplan Mode

Filmpjes
Introduktie mode
Thumbnail Camera Bekijk
Mode studenten
Thumbnail Camera Bekijk
Modeshow 2005
Thumbnail Camera Bekijk

De filmpjes zijn rond de 6 mb.