Lifestyle & Design

Lifestyle & Design
Mensen tonen met hun lifestyle wie ze willen zijn, hoe ze waargenomen willen worden, bij welke groep ze willen horen. Lifestyle komt visueel tot uiting in de smaak en stijl van kleedgedrag, gebruiksproducten en inrichting van de omgeving. Als lifestyle designer ben je kenner van verschillende kunst- en stijlstromingen, van het actuele en toekomstige productaanbod, van materiaal en productietechnieken én van hedendaags consumentengedrag. Je rol is om voor organisaties, collecties en imago’s te ontwikkelen, die de juiste doelgroep inspireren en informeren. Ook verbeeld je toekomst visies die kunnen worden toegepast in onder andere mode, interieur, media en productontwerp.

Studie Lifestyle & Design
In de studie ontwikkel je het vermogen om vanuit je eigen artistieke visie innoverende visuele concepten op te stellen. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen en trends binnen je vakgebied. Je leert essentiële stijlen en stromingen kennen, herkennen en weet deze op relevante wijze toe te passen. Daartoe verrijk je je kennis van presentatietechnieken, fotografie, materiaal en productietechnieken. Ook verwerf je kennis en vaardigheden op het gebied van vormgeving, marketing (identiteit, imago, merk en doelgroepen) en culturele, maatschappelijke ontwikkelingen. Een deel van de vakken volg je gezamenlijk, een deel is specifiek voor je specialisatierichting middels keuzevakken en de minor in het 3e jaar. Specialisatierichtingen zijn bijvoorbeeld fotografie, forecast, identiteit of ruimtelijke communicatie.

Studie Lifestyle
In de studie ontwikkel je het vermogen om vanuit je eigen artistieke visie innoverende concepten op te stellen. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen en trends binnen je vakgebied. Je leert essentiële stijlen en producten kennen en herkennen, en op relevante wijze toepassen. Daartoe verrijk je je kennis van stijlen en producten, van productietechnieken en afwerkingsmaterialen en hun toepassingen. Ook verwerf je kennis en vaardigheden op het gebied van ‘de markt’ en marketing (identiteit, brand development en doelgroepen), van trends, en van culturele en maatschappelijke ontwikkelingen. De studie heeft twee specialisatierichtingen: Mode en Interieur. Een deel van de vakken volg je gezamenlijk, een ander deel is specifiek voor je specialisatierichting.

Voor meer informatie kan je de brochure aanvragen.